سایت تخصصی ارائه کتابهای پلیسی ،نایاب و قدیمی کتابهای نویسندگان مشهور دنیا و ادبیات جهان،سناریو نویسی و نمایشنامه نویسی ،شعر،زندگی نامه مشاهیر و قدرتمندان یزرگان و حاکمان جهان .ضمانت محصولات ما 100در 100 و توسط شرکت فورکیا تضمین شده است..

محل لوگو

دانلود کتابهای نویسندگان خارجی

کتابهای نایاب و قدیمی (سرگذشت و رویداد واقعی)

دانلود pdf مجموعه داستانهای صادق هدایت(بیش از 67 داستان)

رازآفرینش-کدکس- دنیای ناشناخته-نیروهای مرموز-اساطیر- بیگانگان- دانش ناشناخته از دنیا و خدا

جدیدترین های سایت کتابکده فورکیا (http://ketabkadeh.4kia.ir)

کتابهای حمزه سرداد ور

پر خواننده ترین و پر فروش ترین فایلهای سایت کتابکده فورکیا-http://ketabkadeh.4kia.ir

کتابهای مرتبط با زبان انگلیسی

کتابهای مرتبط با گنج و دفینه

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 21
  • بازدید دیروز : 83
  • بازدید کل : 404758

نگاهی به روایت واقعی از قتل های سریالی


نگاهی به روایت واقعی از قتل های سریالی

قاتلان سریالی ؛ از مهین تا قاتل دوچرخه‌سوار/ زنان بیشترین قربانیان قتل‌های سریالی

زنان بیشترین قربانیان آن‌ها هستند، اما یک زن هم قاتل سریالی بود که دهه هشتاد پرونده اش به جنجالی‌ترین پرونده دهه تبدیل شد. بررسی قتل‌های سریالی نشان می‌دهه دهه ۸۰ را می‌توان دهه قتل‌های سریالی در ایران نام نهاد، قاتلانی مانند امید برک و فرید بغلانی تا قاتل مینی بوس سوار در قزوین؛ کسانی که علت قتل‌هایشان را سرقت و تنفر از زنان می‌دانند.

 

جامعه ۲۴ - دهم تیرماه سال ۸۷ روزنامه ایران خبری منتشر کرد و مدعی شد قاتل سریالی زنان در کرج چند زن را سوار خودرواش کرده و آن‌ها را کشته است. با انتشار این خبر همه زنان به فکر مراقبت از خود افتادند و پلیس مجبور شد خبر را تایید و از پیگیری پرونده به صورت ویژه خبر دهد.

۹ روز بعد از گزارش خبرنگار حوادث از سریالی بودن قتل‌های زنان در کرج، عامل جنایت بازداشت شد. او کسی نبود جز امید برک متولد سال ۶۵ در قزوین. امید پیش از این ۲ زن را در شمال کشور کشته بود و در طول یکسال هشت زن دیگر را در کرج به قتل رسانه بود.

قاتلان سریالی

به گزارش جامعه ۲۴، قاتل جوان زنان مدعی بود: «با چند زن در نوجوانی ارتباط داشتم که آن‌ها از من اخاذی کردند، من هم همیشه کینه آن‌ها را به دل داشتم. بعد ازدواج با همسرم مریم از قزوین به لنگرود رفتیم. آنجا دو زن را کشتم و بعد هم سال ۸۶ به کرج آمدیم. زنی را سوار خودرو کردم که گفت تو مرا ربودی و اگر می‌خواهی شکایت نکنم ۴۰۰ هزار تومان به من بده، من لوازم خانه را فروختم تا به آن زن پول بدهم، بعد از این حادثه خاطرات نوجوانی به سراغم آمد و گفتم دیگر وقت انتقام از زنان است، من بعد دو قتل توبه کردم، اما اینکار باعث شد توبه ام را بشکنم و در نزدیک یک سال به عنوان مسافرکش ۸ زن را در کرج بکشم. آن‌ها را سوار خودرو می‌کردم، بعد خفه شان می‌کردم و جسدهایشان را در مکان‌های خلوت در تاریکی شب رها می‌کردم.»

امید برک

امید از بهمن ۸۶ تا تیر ۸۷، ۸ زن را خفه کرده بود. او هیچگاه اظهار پشیمانی نکرد و فقط گفت که عاشق همسرش است، ساحره (مریم) همسر امید، پس از هر قتل طلا‌های مقتولان را می‌فروخت و همراه همسرش بود. ۱۹ تیر روز دستگیری امید برک بهانه‌ای شد تا پرونده مهمترین قاتل‌های سریالی سه دهه اخیر ایران را بررسی کنیم.

قاتل زنان گیلانی عذاب وجدان ندارد

فروردین ۹۶ بالاخره دستگیر شد، بسیار آرام و خونسرد بود و کسی فکر نمی‌کرد فرزاد ۴۳ ساله قاتل ۸ زن و دختر گیلانی باشد، خودش می‌گوید فکر نمی‌کردم دستگیر شوم و قصد داشتم قتل هایم را ادامه دهم. با وقوع قتل ۵ زن در استان گیلان پلیس متوجه حضور قاتل سریالی در شرق استان شده بود. قاتل اجساد قربانیانش را بعد از سرقت طلا و جواهرات با ارزش مثله و جسد‌ها را در نقاط مختلف رها می‌کرد. پلیس با تلاش فراوان بالاخره در فروردین سال ۹۶ توانست او را دستگیر کند. قاتل سریالی زنان بلافاصله پس از دستگیری به قتل هر ۵ نفر اعتراف کرد، اما پلیس با بررسی افراد مفقود شده سال‌های قبل متوجه شد از سرنوشت سه زن مفقود شده در سال ۷۸ و اوایل ۸۸ خبری نیست به همین خاطر از فرزاد بازجویی می‌کرد که او آن سه قتل را هم اعتراف و حتی محل دفن جسد یکی از زنان در خانه پدرش را نشان داد.

 

قاتل سریالی گیلان

این قاتل خونسرد در جریان بازجویی و دفاعیاتش گفت: «همسرم اولم ولم کرد و رفت، او زن خوبی برایم نبود من هم کینه گرفتم و به سراغ زنان برای انتقام رفتم. هرکس که سوار خودرو ام کمی شد را به خانه برده می‌کشتم و بعد جسد را مثله می‌کردم. اولین زن را که کشتم ترسم ریخت، بعد دو تا دیگر را کشتم تا انتقام بگیرم. ۷ سال قتلی نکردم تا اینکه بعد ازدواج دوم وضع مالی ام بد شد، زنان را سوار خودروام می‌کردم و به بهانه‌ای به خانه می‌بردم، بعد هم آن‌ها را می‌کشتم و طلاهایشان را سرقت می‌کردم. من ۶ زن را مثله کردم تا اجسادشان را راحت‌تر به بیرون ببرم و رها کنم.»
سرانجام قاتل سریالی دی ماه سال گذشته در زندان لاکان رشت به دار مجازات آویخته شد.

قاتل دوچرخه سوار ۱۶ نفر را کشت

به گزارش جامعه ۲۴، چند سالی بود که پلیس متوجه مفقود شدن و قتل چند زن و دختر در خرمشهر، آبادان و بهمنشیر شده بود، همه اجساد کشف شده با ضربه به سر به قتل رسیده و در حاشیه رودخانه رها شده بودند، چند مظنون دستگیر شدند، حتی دو زن اعتراف کردند قتل‌ها را انجام دادند، اما قتل‌ها ادامه داشت تا اینکه اوایل تیر ۸۷ زنی به پلیس مراجعه کرد و گفت مرد میانسالی با دوچرخه به او نزدیک شده و با چاقو به او حمله می‌کند و وقتی زن جوان مجروح می‌شود او که فکر می‌کند این زن مرده است او را رها کرده و می‌رود. این زن در چهره نگاری موفق می‌شود یکی از مجرمان سابقه دار را شناسایی کند. با شناسایی مرد ۴۰ ساله به نام فرید بغلانی او ۲۶ شهریور ۸۷ دستگیر شد.

سعید حنایی قاتل سریالی

فرید مرد خونسرد بعد از مدتی سکوتش را شکست و به قتل ۱۵ زن و یک پسر بچه اعتراف کرد. فرید مدعی بود از سال ۸۳ شروع به ارتکاب قتل کرده و هیچ عذاب وجدانی ندارد. او می‌گفت: «بعد از سرکار با دوچرخه از لب شط بر می‌گشتم به خانه، من از زنان کینه داشتم برای همین هر زن و دختری را دم شط تنها می‌دیدم حمله می‌کردم با سنگ یا جسم سخت ضربه‌ای به سرش می‌زدم و او را می‌کشتم. من نگران دستگیری نبودم و هیچ عذاب وجدانی ندارم. من بیشتر قتل هایم را در آبادان انجام می‌دادم و فقط دو قتل در خرمشهر انجام دادم.»
سرانجام این قاتل سریالی خونسرد، ۲۲ آبان ۸۹ به دار مجازات آویخته شد.

قاتل سریالی ورامین، متجاوز بود

سال ۸۷ را می‌شود سال قتل‌های سریالی نامید، اینبار و همزمان با پرونده امید برک، یک زن سال ۸۷ به پلیس آگاهی ورامین رفت و مدعی شد شوهرش علیرضا یک زن را کشته است. با دستگیری او، مرد ۲۳ ساله اعتراف کرد فرح را کشته است، همزمان با این اظهارات جسد زن جوان در کانال آب ورامین کشف شد.


بیشتر بخوانید: آزارگر سریالی تحت تعقیب پلیس


ماموران که احتمال می‌دادند علیرضا متهم خطرناکی باشد متوجه شدند در ماه‌های گذشته ۱۱ شکایت تجاوز به عنف در ورامین ثبت شده که طی آن سه نفر، زنان را سوار خودرو کرده و در بیابان‌های اطراف شهر مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند، کاراگاهان پلیس چند زن را با علیرضا روبرو کردند که همگی ادعا کردند یکی از مردان متجاوز خود او است، چند روز بعد با اعتراف او به تجاوز مشخص شد او به همراه هر دو برادرش دست به اینکار می‌زدند و بعد از تجاوز، زنان را در بیان رها و اموال با ارزششان را سرقت می‌کردند.

کاراگاهان پلیس همچنان متهم ۲۳ ساله را تحت بازجویی قرار دادند و او بالاخره اعتراف کرد در جریان تجاوز‌ها و سرقت از زنان مرتکب هفت قتل شده که فقط یکی از آن‌ها فرح بوده است. با این اعترافات او هم به عنوان قاتل سریالی زنان شناخته شد. علیرضا که یک اختلاف کوچک با همسرش داشت و راز ۱۱ تجاوز و هفت قتلش را فاش کرده بود در دادگاه به قصاص و اعدام محکوم شد و سرانجام ۱۴ دی ۸۸ پای چوبه دار رفت و به سزای اعمالش رسید.

مهین جنجالی‌ترین قاتل سریالی زنان

وقتی دستگیر شد تعجب کرد، اما وقتی فهمید آخر کار است به همان آرامشی رسید که در قتل‌ها داشت. مهین قدیری زن ۳۲ ساله قاتل ۵ زن و یک مرد بود که پرونده اش به یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های دهه هشتاد تبدیل شد. مهین پاییز ۸۷ دستگیر شد و اعتراف کرد در سال‌های ۸۶ و ۸۷ مرتکب قتل ۵ زن میانسال شده و صاحبخانه اش را هم ۱۰ سال قبل کشته، اما هیچ وقت قاتل آن جنایت پیدا نشده بود. مهین که بسیار خونسرد بود از ارتکاب قتل‌ها هیچ پشیمانی نداشت. مهین وقتی پرایدش چپ شد مجبور شد پول نزول کند، او برای درمان بیماری فرزندش هم به پول نیاز داشت برای همین به فکر سرقت از زنان سالمند و میانسال افتاد.

مهین زن آرام هر روز با خودرو رنو ۵ خود در اطراف امامزاده‌ها و آزمایشگاه‌ها می‌چرخید و با پیدا کردن سوژه خود به بهانه رساندن زنان آن‌ها را سوار خودرو می‌کرد و بعد با دادن آبمیوه مسموم آن‌ها را بیهوش و بعد از قتل طلا‌های زنان را برداشته و اجسادشان را در محله‌های حاشیه‌ای و خلوت شهر رها می‌کرد.

مهین قدیری قاتل سریالی

پس از قتل چهارم، پلیس به سریالی بودن قتل‌ها پی برد و با توجه به زمان کم قتل‌ها تیم ویزه‌ای متشکل از سرهنگ هادی مصطفایی معاون مبارزه با جرایم جنایی و سرهنگ بهرام عطایی رئیس اداره قتل تهران به قزوین اعزام شدند. کار پلیس هر روز به کندی پیش می‌رفت و مهین قتل هایش را انجام می‌داد تا اینکه یک روز افسر آگاهی برای تحقیق به امامزاده رفته بود، متوجه شد خودرواش به علت پارک غیرمجاز جریمه شده است. همین یک جرقه کافی بود تا ماموران به دنبال خودرو رنو جریمه شده مقابل امامزاده بگردند چرا که قاتل طعمه هایش را از امامزاده انتخاب می‌کرد و یک زن که از دست قاتل فرار کرده بودگفته بود او خودرو رنو ۵ کرم رنگ دارد.

به گزارش جامعه ۲۴، سرانجام قاتل سریالی زنان قزوین از روی یک قبض جریمه شناسایی و دستگیر شد. زن جوان بعد دستگیری به قتل ۵ زن و یک مرد اعتراف کزد و گفت مشکل مالی داشتم به همین خاطر دست به قتل زدم. من باید هزینه درمان فرزندم را فراهم و بدهی‌های قبلی ام را می‌دادم. مهین سرانجام آذر ۸۹ به دار مجازات آویخته شد تا سرانجام یکی از پرونده‌های جنجالی سه دهه اخیر بسته شود.

قاتل سریالی مینی بوس سوار

مهین دستگیر شده و در زندان در انتظار محاکمه و اعدام بود که بازهم در قزوین زنان میانسال قربانی جنایت‌های سریالی شدند. در سال ۸۸ جنازه ۵ زن در قزوین کشف شد که یکی از آن‌ها مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود. پلیس تلاشش را برای شناسایی قاتل این جنایت‌ها آغاز کرد.

درحالی‌که مهین هم این قتل‌ها را گردن نگرفت، کارآگاهان پلیس ابتدا متوجه شدند مقتولان سوار خودرو حمل و نقل عمومی شده اند، همچنین قاتل بین قتل سوم و چهارم ۶ ماه هیچ جنایتی انجام نداده است. با به دست آمدن این سرنخ تیم جنایی احتمال داد قاتل در این مدت در زندان بوده است، برای همین سراغ زندانیان آن زمان رفت و متوجه شد یکی از زندانیان مهدی ۴۷ ساله مینی بوس قرمز رنگ دارد. با شناسایی او در خارج از زندان ماموران او را تحت نظر گرفتند تا اینکه او را دستگیر کردند.

قاتل سریالی

مرد میانسال به قتل اعتراف کرد و گفت: برای سرقت و تنفر از زنان دست به سرقت می‌زدم. قاتل مینی بوس سوار سرانجام روز پنجم خرداد سال ۹۰ در محل ارتکاب اولین جنایت به دار مجازات آویخته شد.

  انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 76

کتابکده ketabkadeh ارائه دهنده فایلهای pdf کتاب در موضوعات علوم غریبه قدیمی و نایاب -کتابهای نوستالژیک کتابهای کودکان شعر ادبیات -گنج یابی - دفینه یابی - فایلهای صوتی کتابهای صوتی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما